ردکردن این

لپ تاپ رندرینگ

اگر مهندس، طراحی داخلی، طراح سازه، طراح مدل های سه بعدی و یا تدوینگر حرفه ای هستید، به ابزاری برای انجام کارهای خود نیاز دارید. خرید لپ تاپ مناسب برای این نوع کارهای مستلزم تحقیق درست و داشتن اطلاعات کافی از سخت افزار لپ تاپ است. رندر گفتن با کمک لپ تاپ شاید در نگاه اول کمی دور از ذهن بنظر برسد. در چند سال اخیر، پیشرفت لپ تاپ ها به شکل قابل توجهی افزایش یافته است. طراحی و انجام کارهای حرفه ای با لپ تاپ های قدرتمند و رده بالای امروزی، به راحتی قابل انجام شده است. اما اینکه چه سخت افزار در یک لپ تاپ برای رندرینگ و طراحی مدلینگ مهم است، موضوعی است که می بایست هنگام خرید لپ تاپ رندرینگ یا مدلینگ به آن توجه داشت. در ادامه با سخت افزار مناسب بکار رفته در یک لپ تاپ رندرینگ بیشتر آشنا می شوید تا انتخاب درستی را تجربه کنید.

همه چیز به پردازنده و تراشه گرافیکی برمی گردد.

در یک لپ تاپ مدل سازی و رندرینگ، دو قطعه در اولویت هستند. کارت گرافیک (GPU) و پردازنده مرکزی (CPU). قرار دادن هر کدام به عنوان اولویت، به نرم افزاری که کار می کنید، بستگی دارد. اما به طور کلی در لپ تاپ ها همواره در کنار تراشه گرافیکی قدرتمند، پردازنده CPU مناسبی نیز در لپ تاپ تعبیه شده است. اما برای اینکه در انتخاب دچار اشتباه نشوید به نکات زیر توجه کنید.

رندرینگ با کمک پردازنده

اگر نرم افزار و موتور رندرگیری شما، بر اساس پردازنده (CPU) است، می بایست لپ تاپی انتخاب کنید که از پردازنده با تعداد هسته بالا بهرمند باشد. در فرایند رندرینگ با کمک CPU، تمامی هسته ها به صورت همزمان درگیر خواهند شد و هر چه تعداد هسته ها در یک پردازنده بالا باشد، سرعت رندر افزایش پیدا می کند. به عبارتی هرچه تعداد هسته ها بیشتر باشد، سرعت بالاتر می رود. 

شرکت اینتل سازنده اغلب پردازنده لپ تاپ ها، در دو سال اخیر و با عرضه نسل 12 به خوبی توانسته تعداد هسته ها و رشته ها را افزایش دهد. سری H پردازنده ها در لپ تاپ را می توان به عنوان بهترین سری برای انجام کارهای مدلینگ و رندر معرفی کرد. پردازنده های تیم آبی مانند Intel Core i7 و Intel Core i9 به عنوان پرچمدار این شرکت، گزینه بسیار خوبی می تواند برای شما باشد.

رندرینگ با کمک تراشه گرافیکی

کارت گرافیک و رندر با این قطعه محبوب، امروزه به امری پراستفاده تبدیل شده است. سرعت بالاتر نسبت به پردازنده، روان بودن سیستم هنگام رندر از مهمترین عواملی است که رندر با این قطعه افزایش پیدا کرده است. پیشنهاد ما نیز برای رندر، استفاده از تراشه گرافیکی لپ تاپ است. تراشه های شرکت انویدیا به ویژه در سری RTX 3000، با توجه به داشتن هسته های CUDA و Ray Tracing و مقدار حافظه ویدیویی بالا، سرعتی بسیار عالی را در رندر از خود نشان می دهند. موتورهای رندرینگ نیز روز به روز خود را با کارت گرافیک ها وفق می دهند و کارت گرافیک را به عنوان پیشفرض برای رندر انتخاب می کنند. پیشنهاد ما خرید لپ تاپی است که به کارت گرافیک مجزا به ویژه سری RTX شرکت انویدیا مجهز شده است.

سایر موارد

شرکت های تولید کننده لپ تاپ مانند برند ایسوس و ام اس آی، همچنین لنوو و اچ پی، بیشتر برای انجام کارهای گرافیکی سنگین، لپ تاپ های سری گیمینگ را پیشنهاد می کنند، چرا که سری گیمینگ همواره دارای تراشه گرافیکی قدرتمند و پردازنده سریع هستند و همین موضوع باعث می شود که استفاده از این نوع لپ تاپ ها برای کارهای رندرینگ و مدلینگ مناسب باشند.

لپ تاپ می بایست از حافظه ذخیره سازی SSD NVME بهره ببرد، داشتن یک حافظه ذخیره سازی پرسرعت به امری مهم در تمامی لپ تاپ ها بدل شده که در این مورد نیز استثنا نیست. در مجموع، برای خرید لپ تاپ رندرینگ بهتر است با متخصصین ما در پی سی کالا در تماس باشید و قبل از خرید از راهنما حرفه ای توسط کارشناسان ما استفاده لازم را ببرید. ( از دیگر محصولات پی سی کالا می توان به خرید سیستم رندرینگ اشاره کرد).