ردکردن این
بهترین لپ تاپ رندرینگ

بهترین لپ تاپ رندرینگ

همانطور که میدانید، بسیاری از لپ تاپ ها توان اجرای تسک های مورد نیاز برای رندرینگ را نداشته و می بایست برای این کار از نمونه هایی که دارای پردازنده های مرکزی و گرافیکی قوی تری هستند استفاده نمود. رندرگیری از محیط برنامه های طراحی سه بعدی را می توان به عنوان سنگین ترین انواع رندرگیری معرفی نمود که به سخت افزارهای قدرتمندی نیاز دارد. برخورداری دستگاه شما از سخت افزارها و پردازشگرهای قویتر، موجب می شود تا این کار با سرعت و کیفیت بهتری انجام گیرد. بنابراین خرید لپ تاپ رندرینگ مستلزم هزینه های بیشتری به نسبت دیگر کاربری ها می باشد. در ادامه این مطلب برای آشنایی با ویژگی های مهم در انتخاب و خرید یک لپ تاپ مناسب برای استفاده در این کاربری با پی سی کالا همراه باشید.

برای انتخاب یک نمونه مناسب در این زمینه ابتدا می بایست نوع رندر مورد نظر شما مشخص باشد. برخی از موتورهای رندر گیری اساسا به پردازنده گرافیکی نیازی نداشته و تنها با استفاده از CPU این کار را انجام میدهند. نمونه هایی مانند Corona، آرنولد، 3Delight برخی از موتورهای رندرگیری بر پایه CPU هستند. برای کار با این موتورهای رندرینگ نیاز به دستگاه هایی با پردازنده مرکزی قوی تری خواهید داشت. بنابراین به منظور انجام یک انتخاب صحیح باید نوع موتور رندرگیری شما به صورت مشخص، تعیین گردد. همه موتورهای رندرگیری به CPU قدرتمند نیاز خواهند داشت، اما برخی تنها از آنها استفاده کرده و برخی دیگر ضمن استفاده از پردازنده مرکزی نیاز به پردازشگر گرافیکی نیز دارند. در واقع کار با برنامه های سه بعدی و رندر گیری از پروژه های آنها فرایندی کاملا پیچیده بوده و نرم افزارهای مورد استفاده برای رندرگیری از آنها، نیاز به پردازنده مرکزی و گرافیکی قدرتمندی خواهد داشت.

حقیقت این است که مدل های معدودی در بازار هستند که این توانایی را داشته باشند. Vray، Mental ray، Red shift، لومیون، کیشات و … نمونه هایی از موتورهای رندر گیری هستند که علاوه بر CPU، توان بکارگیری GPU را نیز دارا می باشند. زمانی که قصد رندر گیری از برنامه های سنگینی مانند 3DMax، Revit و یا بلندر دارید، توان پردازشی در لپ تاپ شما به چالش کشیده خواهد شد. به صورت کلی پردازنده های AMD برای رندر گیری گزینه های مناسب تری هستند؛ چرا که از تعداد هسته بیشتری برخوردار می باشند. پردازنده های AMD از سری رایزن 5 به بالا، به تناسب نوع برنامه ای که با آن کار میکنید مناسب برای کار با موتورهای رندر گیری اند. در کار با موتورهایی که از GPU نیز پشتیبانی می کنند، تراشه های تولید شده در سری RTX شرکت انویدیا به دلیل در اختیار داشتن هسته های CUDA و همچنین هسته های RAY Tracing گزینه های مناسبی برای استفاده می باشند. در انتخاب لپ تاپ برای رندرگیری بهتر است با متخصصین سخت افزاری کمک گرفته و از راهنمایی های آنها استفاده نمایید. گروه مهندسی لعل فام یکی از مجموعه های برتر فعال در زمینه عرضه انواع قطعات کامپیوتری و لپ تاپ در کشور می باشد. هموطنان عزیز برای اطلاع از خدمات این مجموعه می توانند با همکاران ما در وب سایت پی سی کالا تماس برقرار نمایند.