ردکردن این
لپ تاپ مناسب رندرگیری از برنامه های گرافیکی

لپ تاپ مناسب رندرگیری از برنامه های گرافیکی

رندرگیری از محیط برنامه های گرافیکی از چالش زا ترین فعالیت ها برای سخت افزارهای کامپیوتری و انواع لپ تاپ می باشد. سوالی که برای بسیاری از طراحان و گرافیست ها مطرح می شود این است که برای این کار از چه دستگاهی می توان استفاده کرد و مشخصات یک لپ تاپ مناسب برای رندر گیری از پروژه های گرافیکی چیست. به عنوان مثال در رندر گیری از برنامه ای مانند 3D Max نیاز به استفاده یک لپ تاپ قدرتمند است اما رندرگیری از طرح های 2 بعدی را میتوان با استفاده از لپ تاپ های متوسط از نظر میزان قدرت پردازشی نیز انجام داد. به منظور انتخاب و خرید لپ تاپ رندرینگ، حتما با کارشناسان فعال در این زمینه مشورت نمایید، برای این کار می توانید به وسیله تماس با کارشناسان گروه مهندسی لعل فام در پی سی کالا اطلاعات مورد نیاز خود را کسب کنید. در ادامه این محتوا به بیان برخی از ویژگی های مهم در لپ تاپ های مورد استفاده در رندر گیری برنامه های گرافیکی خواهیم پرداخت.

پردازنده، کارت گرافیک، حافظه رم، حافظه دائمی، اندازه و دقت نمایشگر، از اولویت های مهم در انتخاب و خرید لپ تاپ برای انجام فعالیت های گرافیکی و … می باشد. این سخت افزارها باید در کنار یکدیگر به صورت کاملا سازگار عمل کنند. به همین دلیل باید توجه داشت که تنها سرعت و بازدهی بالا در پردازنده مرکزی و گرافیک برای انتخاب لپ تاپ اهمیت نداشته و دیگر اولویت ها مانند میزان رم، نوع حافظه و … نیز اهمیت زیادی در این کار دارند. پردازنده اصلی ترین قطعه در کار با کامپیوتر و لپ تاپ می باشد. برای اطمینان از این که لپ تاپ شما به راحتی از پس اجرای برنامه های گرافیکی و تسک های مورد نیاز در رندرینگ بر می آید می بایست از پردازنده قدرتمندی برخوردار باشد. هر ساله نسخه های مختلف از پردازنده در نسل های جدیدتر وارد بازار می شوند. از بین نمونه هایی که اکنون در بازار هستند برای انجام کارهای گرافیکی و رندرگیری باید لپ تاپی را انتخاب کنید که از پردازنده های Core i5 نسل یازدهم، امتیاز بنچمارک بیشتری داشته باشند.

نمونه های Core i7 و Core i9 نسل یازده و همه پردازنده های نسل دوازدهم اینتل برای این کار مناسب هستند. در بین لپ تاپ های دارای پردازنده های رایزن از سری رایزن 5 به بالا می توانید نمونه ای را انتخاب نمایید. پس از پردازنده باید گرافیک را مورد توجه قرار دهید. گرافیک های مجتمع، تنها برای کاربری های عمومی مانند وبگردی، کار با نرم افزارهای Office و دیگر برنامه های معمولی، تماشای فیلم و عکس مناسب می باشد. بنابراین برای انجام کاربری های نیمه سنگین و سنگین گرافیکی نیاز به GPU خواهد بود. به تناسب مقدار سطح فعالیت های گرافیکی خود می توانید دستگاهی انتخاب نمایید که از تراشه ای گرافیکی در سری GTX و RTX برخوردار باشد. مقدار حافظه رم از دیگر اولویت های مهم در انتخاب لپ تاپ است. به میزانی که حجم این حافظه بیشتر باشد، داده های بیشتری در دسترس پردازنده برای پردازش وجود خواهد داشت.

نرم افزارهایی مانند فتوشاپ و ایلوستریتور، به میزان رم نسبتا مناسبی نیاز خواهند داشت. به صورت کلی 16 گیگابایت حافظه رم DDR4 گزینه مناسبی برای کار در نرم افزارهای طراحی گرافیکی می باشد. حافظه های دائمی لپ تاپ برای کار با موتورهای رندرینگ بهتر است از نوع SSD باشند. این حافظه ها سرعتی بسیار بیشتر از هارد درایوها در اختیار کاربر قرار خواهند داد به همین جهت در کارهایی مانند رندرینگ، برخورداری لپ تاپ از حافظه پر سرعت اهمیت بالایی دارد. نمایشگر را می توان به عنوان آخرین اولویت مهم در انتخاب و خرید لپ تاپ دانست. نوع پنل و میزان دقت نمایش تصویر از ویژگی های مهم در مانیتورها هستند که باید به آنها دقت کرد.

پنل های بکارگیری شده در نمایشگر لپ تاپ ها متنوع بوده و از این میان انواع IPS و OLED و AMOLED را می توان به عنوان نمونه هایی برای کاربری های گرافیکی مانند استفاده از برنامه های طراحی انتخاب نمود. در این محتوا سعی داشتیم تا نکات اصلی و اولویت های مهم در انتخاب یک لپ تاپ مناسب برای کارهای گرافیکی و رندرگیری از محیط برنامه های مورد نیاز در این کار را معرفی نماییم. برای انتخاب یک دستگاه مناسب در بازار لپ تاپ، نیاز به آشنایی با سخت افزارهای بکارگیری شده در کانفیگ های مختلف آنها می باشد. گروه مهندسی لعل فام، یکی از مجموعه های عرضه کننده انواع قطعات کامپیوتری و لپ تاپ در کشور با سابقه ای بالا می باشد.

کارشناسان این مجموعه در پی سی کالا به کاربرانی که نیاز به انتخاب یک نمونه برای کاربری خاصی دارند مشاوره داده و برای این کار آنها را راهنمایی می کنند. شما مخاطب عزیز نیز در هر نقطه از کشور که هستید می توانید به وسیله تماس با همکاران ما در وب سایت پی سی کالا از خدمات مشاوره ای این مرکز استفاده نمایید.